ECP Congres in Den Haag 16 November

Het Houweling Museum als onderdeel van 25 jaar digitalisering.

In juli van dit jaar werden we door Loes Potgieter van ECP benaderd om onderdeel uit te maken van een congres in het kader van het ECP (Platform voor de Informatie Samenleving) met als thema ‘Een reis door 25 jaar digitalisering’, te houden op 16 november 2023.

Dit thema wilde zij laten terugkomen in de inhoudelijke sessies en ook op de beursvloer. Het was de bedoeling dat bijv. oude (spel)computers, arcadekasten, oude gadgets, maar juist ook vaste telefoons en mobiele telefoons deel uitmaken van dit thema. De gasten kunnen dit dan aanschouwen en omheen lopen als een soort tentoonstelling.

Loes was dan ook op zoek naar telefoons die tot 25 jaar terug de tijd in gaan, zodat we deze een mooie plek op de beursvloer kunnen geven. Of we die konden leveren….. Na een uitgebreide rondleiding heeft ze haar keuze kunnen maken om uiteindelijk op die donderdag 16 november te kunnen displayen. Afgelopen donderdag stonden wij dan ook met 3 man in de Fokker Terminal in Den Haag, waar dit congres gehouden werd. Men verwachtte rond de 1200 bezoekers, inclusief onze Koning, Willem Alexander van Buuren.

We kregen een mooie display in de hal met de door Loes uitgezochte items. We hadden geen flauw idee wat we konden en mogen verwachten, maar, alleen de gedachte om onze koning te zien was al voldoende….

Hoeveel bezoekers er in totaal geweest zijn hebben we niet kunnen constateren, maar, feit was dat de hal goed gevuld was en dat wij ook genoeg bezoekers en geïnteresseerden gesproken en gezien hebben. Frappant was ook dat diverse bezoekers nog aan de basis gestaan hebben van bijv. de uitrol Viditel en Greenpoint.  Maar diverse bezoekers waren ook verrast door onze collectie en mogelijkheden, zoals het kunnen vergaderen in de bunker. Met onze nieuwe folder in hun bezit konden ze in ieder geval meerdere collega’s enthousiast maken over ons museum.

Na afloop van deze lange dag waren we dan ook zeer zeker tevreden en bovenal: dat het niet voor niets geweest is. Een leuke ervaring in ieder geval.